Fiesta ST Forums banner

Mk8/Mk8.5

2 reading
27K views 71 replies 19 participants last post by  Keithsson  
#1 ·
Myślę o kupnie Mk8 lub Mk8.5 ST.
Jakie jest wasze zdanie na temat tych samochodów?
Czy występują z nimi jakieś poważne problemy?
Jakie są fotele Ford Performance w porównaniu do foteli Recaro?
Czy dodatkowy koszt Mk8.5 jest tego wart?

Obecnie posiadam ST2 z 14 roku z przebiegiem około 53000 mil, nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, poza zwykłym zużyciem. Mam ten samochód od 6 lat, więc czas na ulepszenie na coś nowszego.
Będę wdzięczny za wasze przemyślenia i opinie.
 
#4 ·
Szczerze mówiąc, niewiele w tym jest. Nieco większy moment obrotowy w mk8.5, mk8 wygląda bardziej elegancko. Mk8.5 ma kolor „Mean Green”, mk8 ma więcej funkcji ze względu na niedobór mikrochipów, który wpłynął na lifting. Mk8.5 może być jeszcze na gwarancji, mk8 może nadal mieć lepsze opony Pilot Super Sport zamiast Pilot Sport 4.

Dużym czynnikiem będzie również to, czy wolisz 3 czy 5 drzwi. 3-drzwiowe mk8.5 są rzadkie jak białe kruki, ponieważ Ford szybko je wycofał.
Mówiąc o niedoborach półprzewodników, widziałem dziś w wiadomościach, że zbliża się nadmiar półprzewodników 🤦🏻

Gdyby tylko w planach był Mk9, miałby wszystkie odpowiednie specyfikacje na swoim miejscu. Ale nie, zamiast tego nowe Ford Enormo-boxy świata będą nimi przepełnione 🤨
 
#7 ·
Mk 8-5 jest za drogi, to powinno wystarczyć, aby zniechęcić kogokolwiek do kupna?
Zgadzam się, w porównaniu do mk8, ale nie w porównaniu do obecnej sytuacji na rynku. Jest bardzo oczywiste, że przemysł motoryzacyjny sztucznie zawyżył ceny (wykorzystując niedobór półprzewodników jako przykrywkę), z zamiarem normalizacji płacenia 35 000 funtów+ za samochody elektryczne.
 
#5 ·
Uważam, że fotele Mk 8.5 są same w sobie wygodniejsze niż Recaro. Jednak moim problemem jest to, że nawet po 4 miesiącach wciąż nie znalazłem idealnej pozycji za kierownicą i mam tendencję do zahaczania łokciami o boczne podparcia oparcia podczas zmiany biegów lub energicznego kręcenia kierownicą. To tak, jakby fotele były przeznaczone do innego samochodu. Chociaż może to być tylko moja budowa ciała (krótkie nogi).

Poza tym lifting nie jest moim zdaniem ulepszeniem, cyfrowe wskaźniki są słabe, a specyfikacja okrojona do minimum irytuje.

Jeśli kupowałbym używany, myślę, że szukałbym Mk 8 z pełną specyfikacją.
 
#28 ·
Uważam, że fotele Mk 8.5 są wygodniejsze niż same Recaro. Jednak moim problemem jest to, że nawet po 4 miesiącach wciąż nie znalazłem idealnej pozycji za kierownicą i mam tendencję do zahaczania łokciami o boczne podparcia oparcia podczas zmiany biegów lub angażowania się w entuzjastyczne kręcenie kierownicą. To tak, jakby fotele były przeznaczone do innego samochodu. Chociaż może to być tylko moja budowa ciała (krótkie nogi).

Poza tym lifting nie jest moim zdaniem ulepszeniem, cyfrowe instrumenty są słabe, a specyfikacja oszczędnościowa irytuje.

Jeśli kupowałbym używany, szukałbym Mk 8 z pełną specyfikacją.
Ciekawe, co mówisz o fotelach 'Ford Performance'. Zakładam (podobnie jak w przypadku grubszej kierownicy), że były one przeznaczone do Focusa, a następnie przeniesione do Fiesty, między innymi dlatego, że wyglądają na zbyt duże dla tego samochodu. Moje fotele Recaro MK8 stają się wygodniejsze (po 16000 milach) niż były nowe (oczywiście), ale także zauważalne. Żadnych problemów z pozycją siedzenia ani zakłóceń podczas entuzjastycznej jazdy.
 
#8 ·
Zależy od tego, co jest dla Ciebie najważniejsze; wiek, przebieg, specyfikacja itp.

Kiedy wymieniałem mojego MK7, zdecydowałem się na dwie specyfikacje samochodu; albo MK8 ST Edition (ze względu na kolor i czynnik "Ltd Etd"), albo MK8.5 3dr ST-3 w kolorze Mean Green (ponownie ze względu na kolor i czynnik "ostatni z rodu").

(Wykluczyłem zwykłe MK8, ponieważ uważam, że nie wyglądają one tak specjalnie, i ośmielę się powiedzieć, że są trochę przestarzałe)

Ceny miały być podobne i to tylko brak dostępności wpłynął na mój ostateczny zakup.

Szczerze mówiąc, jedynym wyposażeniem, za którym naprawdę tęsknię, są okna jednoprzyciskowe i składane lusterka, a szczerze mówiąc, to drugie bardziej dlatego, że nigdy nie mogę stwierdzić, czy samochód jest zamknięty.
 
#9 ·
8.5 ST3 ma bardzo sprytne reflektory, ale jeśli uda ci się znaleźć mk8 z ulepszonymi lampami LED, są one również bardzo dobre.

8.5 ma bardziej regulowane siedzenia, ale mój szwagier narzeka na boczne podparcia utrudniające mu ruch prawego łokcia. mk8 jest ciaśniejszy w biodrach niż 8.5, więc 8.5 może być bardziej odpowiedni dla szerszego grona osób. Jeśli chodzi o ich estetykę, to zależy od ciebie, ale Recaro dla mnie niesie dziedzictwo ST.

8.5 ma nieco więcej momentu obrotowego i bardziej wytrzymałe mocowanie momentu obrotowego, ale ten sam czas 0-100. Remap by to pokrył.

8.5 ma o wiele mniej małych gadżetów, takich jak okna z jednym dotknięciem, podgrzewane lusterka boczne itp.

Estetycznie 8.5 jest wyposażony w splitter, ale znowu, i masywny grill, który dzieli opinie.

Cyfrowy wyświetlacz w 8.5 wyświetla temperaturę oleju, wskaźnik doładowania itp., ale jest dość powolny.

Radziłbym znaleźć mk8 z niskim przebiegiem i wysoką specyfikacją.

Cokolwiek dostaniesz, pokochasz. Powodzenia!
 
#56 ·
8.5 ma nieco więcej momentu obrotowego i bardziej wytrzymałe mocowanie momentu obrotowego, ale ten sam czas 0-100. Remap by to pokrył.

Estetycznie 8.5 jest wyposażony w splitter
Mocowanie momentu obrotowego już umieszczone pod moim samochodem, a splitter można również zamontować, podobnie jak cyfrowy wyświetlacz...

Tylko nie te reflektory matrycowe ze względu na inny przód
 
#10 ·
Gdybym mógł mieć fotele 8,5 w mk8, Recaro były dla mnie za wąskie podczas jazdy próbnej. Nowe fotele są o wiele wygodniejsze, wiele negatywnych opinii wydaje się pochodzić od osób, które ich nie posiadają. Wygląd jest subiektywny, więc nie zwracaj na to uwagi.

To powiedziawszy, różnica w kosztach jest ogromna. Gdybym był teraz w sytuacji zakupowej, zamiast brać 8,5, wziąłbym 8. Oby tylko był w kolorze boundless blue...
 
#12 ·
Kolejnym czynnikiem jest to, że wszystkie mk8 zazwyczaj mają pompę oleju napędzaną kołami zębatymi, podczas gdy mk8.5 zazwyczaj ma pompę oleju napędzaną "paskiem w oleju", co oznacza, że duży rachunek za serwis czeka po 10 latach / 150 000 milach. Będąc ostatnim z tego gatunku, podejrzewam, że kilku z nas będzie trzymać swoje Fiesty znacznie dłużej niż zwykle. Z pewnością przewiduję, że wciąż będę miał swojego mk8.5 za 10 lat, więc będę na to budżetować.
 
#13 ·
Kolejną kwestią jest to, że wszystkie mk8 zazwyczaj mają pompę oleju napędzaną kołem zębatym, podczas gdy mk8.5 zazwyczaj ma pompę oleju napędzaną "paskiem w oleju", co oznacza duży rachunek za serwisowanie czeka po 10 latach / 150 000 milach. Będąc ostatnim z gatunku, podejrzewam, że kilku z nas będzie trzymać swoje Fiesty znacznie dłużej niż zwykle. Z pewnością przewiduję, że nadal będę miał mojego mk8.5 za 10 lat, więc będę na to budżetował.
Oba samochody otrzymają duży rachunek za serwis, ponieważ łańcuch rozrządu będzie musiał zostać w tym momencie wymieniony.
 
#16 ·
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, chłopaki.
"Ostatni z rodu" to jedna z rozważań, jakie mam na myśli, różnica w cenie między MK8 a MK8.5 to kolejna.
Uważam, że w obu wersjach były problemy z siedzeniami, cienka skóra i obwisłe środki siedzeń z Recaro, szybkie zużycie z siedzeniami Ford Performance.
Recaro w moim 9-letnim ST2 z przebiegiem około 53 600 mil dopiero zaczynają wykazywać lekkie przetarcie na jednym z podparć fotela kierowcy. Ze względu na problemy z kręgosłupem siedzenia są dla mnie ważną cechą, potrzebuję fotela, który utrzyma mnie w pozycji, Recaro MK7 są do tego świetne.
 
#45 ·
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, chłopaki.
"Last of the breed" to jedna z rozważań, które mam na uwadze, różnica w cenie między MK8 a MK8.5 to kolejna.
Uważam, że były problemy z siedzeniami w obu wersjach, cienka skóra i obwisłe środki siedzeń z Recaro, szybkie zużycie z siedzeniami Ford Performance.
Recaro w moim 9-letnim ST2 z przebiegiem około 53 600 mil dopiero zaczynają wykazywać lekkie przetarcie na jednym z podparć fotela kierowcy. Ze względu na trwające problemy z kręgosłupem siedzenia są dla mnie ważną cechą, potrzebuję siedzenia, które utrzyma mnie w pozycji, Recaro MK7 są do tego świetne.
Problemy z kręgosłupem, trzymaj się z daleka od MK 8-5. Mam problemy z kręgosłupem...wcześniej wszystkie moje samochody były Audi i jak wszystkie niemieckie samochody, siedzenia są bardzo twarde, ale siedzenia Ford Performance to kolejny poziom twardości, dodaj do tego twarde zawieszenie.....tylko 2 z wielu powodów, dla których nie będziemy trzymać samochodu przez dłużej
Kolejna rzecz, którą mogę powiedzieć o Fieście, to to, że nie jest to samochód, w którym można się naprawdę zrelaksować podczas dłuższych podróży
 
#17 ·
Muszę powiedzieć, że mój mk 8.5 jest świetny, ma nieco ponad rok, kupiony jako nowy w zeszłym roku po długim oczekiwaniu, uwielbiam fotele, nie miałem problemów ze zużyciem i mnóstwo regulacji, 3-drzwiowy, panoramiczny dach, brak opóźnień na cyfrowym wyświetlaczu, system dźwiękowy Bos, pakiet sportowy, pakiet zimowy, rozpoznawanie znaków drogowych, dobra ilość momentu obrotowego ułatwia jazdę, podoba mi się inny przód, super reflektory, lusterko wsteczne z automatycznym antyrefleksem, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, światła na elementach sterowania drzwiami, w tym blokada, i żadnych grzechotów, nie zauważam dodatkowego hałasu drogowego w porównaniu do wszystkiego innego, co miałem, jedyne co, brak składanych lusterek, dla mnie to żaden problem, no i do tego beznadziejny hamulec ręczny. Podsumowując, wspaniały samochód dla kierowcy z prawie wszystkim, czego można chcieć. 26 000 funtów za to wszystko wydaje mi się w porządku.
 
#19 ·
Kolejnym samochodem, który rozważam, jest Hyundai i20n. Czy ktoś posiadał lub jeździł nim i porównywał go do MK8/MK8.5 ST?
Próbowałem przez około 18 miesięcy bez powodzenia. Dealer był bardzo pomocny, odbyłem 2 długie jazdy testowe i30N w tym czasie, ale w dzisiejszych czasach nie potrzebuję samochodu tego rozmiaru. Problemem (jak mi powiedziano) było to, że Hyundai nie pozwolił im wystawić i20N jako demonstracyjnego, ponieważ i tak sprzedawali wszystko, co wpadło im w ręce.

Udało mi się w nim usiąść i wydawało się w porządku, ale w ten sposób niewiele można się dowiedzieć. Raporty z jazd testowych są generalnie korzystne, ale wydają się sprzeczne. Jeden może powiedzieć, że i20N jest bardziej kanciasty niż ST, inny może powiedzieć odwrotnie, co wydaje się wskazywać, że prawdopodobnie są do siebie bardzo zbliżone!😀
 
#22 · (Edited)
Gdybym nie mógł dostać mk8, poważnie rozważyłbym i20n. Sprawdź wątek 'czego brakuje'. Nie mogłem uzasadnić zawyżonych kosztów wersji 8.5, gdy i20n jest tańszy i ma więcej technologii o bardzo podobnych specyfikacjach. Dla mnie FiST stracił koronę za funt, którą mk7 przekazał mk8. Podoba mi się 8.5, to nie jest przytyk do żadnych właścicieli, to tylko moja opinia na temat tego, czego bym szukał.
 
#23 ·
Przez chwilę jeździłem i20n, nie ekscytował mnie tak bardzo jak ST. Chociaż nie była to długa jazda testowa, ponieważ pomimo kontaktu z nimi kilka dni wcześniej i zarezerwowania jazdy testowej z ich demem, dali go komuś na weekend jako samochód zastępczy.... Kosztował mniej więcej tyle samo co mój ST (około 27 tysięcy), ale po sfinansowaniu go, trzeba było płacić o wiele więcej każdego miesiąca i ogólnie więcej.
 
#26 · (Edited)
Ogólnie rzecz biorąc, każdy hamulec ręczny, który działa bezpośrednio na zacisk, będzie trochę do bani. Były samochód mojego brata, Hyundai i20 w specyfikacji boggo, miał lepszy hamulec ręczny, ponieważ miał dedykowany bęben w tylnej tarczy. Bębny mają silny efekt "samoserwo", więc zapewniają silniejsze działanie hamulca ręcznego.

Wracając do pytania, chciałem zafundować sobie zupełnie nowy samochód tylko raz w życiu, więc domyślnie musiał to być 8.5. Drugim pretendentem był i20N, ale jakoś wydawał się zbyt dopracowany i pozostawił mnie z uczuciem chłodu. Moim zdaniem supermini hot-hatche powinny mieć charakter, a mój 8.5 w mean green ma go w bród. Ford ma trochę złą reputację, ale sprzedałem mojego ostatniego Forda przy 190 000 milach, a Forda przed nim wycofałem przy 213 000, więc nie mogą być takie złe.
 
#27 ·
Czytałem recenzje i20N i jak ktoś wspomniał, wydają się one nieco sprzeczne, ale generalnie pozytywne. Jednak w porównaniu z ST w tych recenzjach ST wciąż wypada najlepiej, tuż, tuż!! Wygląda więc na to, że będzie to kolejny ST, muszę tylko zdecydować, czy będzie to MK8 czy MK8.5. Brak składanych elektrycznie lusterek nie jest dla mnie problemem, i tak nie mam ich w moim MK7, a jeśli chodzi o hamulec ręczny, to też mnie to nie obchodzi, w MK7 nie jest on zbyt dobry.
 
#29 ·
Ja
Brak składanych elektrycznie lusterek nie jest dla mnie problemem, i tak nie mam ich w moim MK7
Myślałem, że nie będę za nimi tęsknił, ale mając je w moim poprzednim Mk 8, stwierdzam, że tak.

Głównie w celu sprawdzenia, czy drzwi są zamknięte. Byłem zaskoczony, że Mk 8 nie miał małego czerwonego światła ani niczego w tym rodzaju, aby pokazać, że drzwi są zamknięte, więc polegałem na składaniu lusterek. Tym bardziej z keylesss.

Tak, jak wspomniał @DrMickSalt, hamulce ręczne z tarczami z tyłu mogą być słabe, chociaż dziwne, że przed Mk 8 miałem serię samochodów (w tym inne Fordy) z tarczami i wszystkie były w porządku
 
#40 ·
Kupiłem niedawno mk8 po tym, jak mój mk7 umarł (cylinder 4 fubar'ed) i podobają mi się siedzenia, samochód jest ogólnie świetny, ale wydaje się nieco "tandetnie" zbudowany w porównaniu do mk7, na przykład tylny zderzak, nie mogę komentować wersji 8.5, nie mogę powiedzieć, żebym kiedykolwiek jakąś widział 😀
 
#41 ·
Kupiłem niedawno mk8 po tym, jak mój mk7 umarł (cylinder 4 fubar'ed) i podobają mi się siedzenia, samochód jest ogólnie świetny, ale wydaje się nieco "tandetnie" zbudowany w porównaniu do mk7, na przykład tylny zderzak, nie mogę komentować wersji 8.5, nie mogę powiedzieć, żebym kiedykolwiek widział 😀
Ciekawe. Czy możesz rozwinąć element 'tandetny'?
Mam MK7 i MK8 i myślę, że MK8 jest lepiej zbudowany, rozumiesz.
 
#43 ·
Widziałem to dzisiaj na autostradzie, wygląda jak Mk8 lub Mk8.5, ale wyglądało inaczej i ma również podwójny wydech, po jednym z każdej strony. Jaka to specyfikacja, czy to nie jest standardowa specyfikacja?
View attachment 594128
ST z tylnym dyfuzorem Maxton Design wraz z ich wydechem, myślę, że to 8, ponieważ nie sądzę, żeby 8.5 występował w kolorze srebrnym.
 
This post has been deleted
#58 ·
Nie martw się swoją odpowiedzią. To są Twoje opinie i to jest w porządku. Moje drzwi Mk8 również grzechoczą, tak jak w moim Mk7, myślę. Nie mam też problemów z tylnym zderzakiem ani przednim grillem. Może mam szczęście, ale mam irytujące grzechotanie z tylnej szyby i mam je od nowości samochodu!