Fiesta ST Forums banner

Bekende problemen met de MK8?

28K views 20 replies 8 participants last post by  Madpig  
#1 ·
Hallo

Ik wil graag een mk8 kopen en wilde graag weten of er veelvoorkomende problemen zijn waar ik op moet letten?

Ik heb een ST3 in silverfox op een 68-plaat van Ford gereserveerd,

#3 ·
Het enige waar ik van gehoord heb, was een mogelijke olielekkage bij vroege auto's. Als de auto die u koopt getroffen was, had deze gerepareerd moeten zijn.
Proost, hij wordt geleverd met 2 jaar gebruikte Ford-garantie, maar ik wilde geen auto kiezen die problemen heeft. Ik kom van een Mk3 Focus ST3 die ik 4,5 jaar heb gehad. De Fiesta is in Silver Fox, ik merkte op de foto's dat de bumper een iets donkerdere tint heeft. Heeft iemand anders problemen opgemerkt met de kleur Silver Fox?

#4 · (Edited by Moderator)
Mijn geheugen is niet perfect, maar veelvoorkomende klachten en gebreken die in me opkomen:

Mechanisch: Motorolielekkage, aarzeling in 1e/2e bij eerste toepassing van het gaspedaal

NHV: sommigen hebben piepen/geluiden gemeld van de pilaar en het dashboard aan de bestuurderskant

Esthetisch: Een paar eigenaren hebben melding gemaakt van doorzakkend stoelmateriaal of losse stof vanaf de eerste week van bezit, controleer of de lak intact is over de gehele lengte van de verbinding tussen de achterbumper en het achterste zijpaneel. Hier zijn een paar meldingen geweest van ontbrekende/beschadigde lak in dit gebied, niet-overeenkomende lak (afhankelijk van persoonlijke voorkeur), beide stoelen moeten er hetzelfde uitzien, controleer ook de koplampen en zorg ervoor dat er geen delaminatie/verkleuring van de binnenfilm is, nogmaals, het zou een relatief eenvoudige garantieklus moeten zijn als het is gebeurd, maar beter voor hen om het te doen voordat je akkoord gaat dan dat je het achteraf moet achtervolgen.

Al deze dingen zijn gemakkelijk te herkennen, hetzij voor gebruik, hetzij met een korte proefrit.

En dit is alles wat ik me uit de laatste paar jaar kan herinneren, maar ik word oud en mijn geheugen is niet meer zo goed als 20 jaar geleden....

Oh en welkom trouwens

#5 ·
Mijn geheugen is niet perfect, maar veelvoorkomende klachten en gebreken die me te binnen schieten:

Mechanisch: Motorolielekkage, aarzeling in de 1e/2e versnelling bij de eerste toepassing van het gaspedaal

NHV: sommigen hebben piepen/geluiden gemeld van de pilaar en het dashboard aan de bestuurderskant

Esthetisch: Een paar eigenaren hebben melding gemaakt van doorzakkend stoelmateriaal of losse stof vanaf de eerste week van bezit, controleer of de lak intact is over de gehele lengte van de verbinding tussen de achterbumper en het achterste kwart, hier zijn een paar meldingen geweest van ontbrekende/beschadigde lak in dit gebied, verkeerde lak (afhankelijk van persoonlijke voorkeur), beide stoelen moeten er hetzelfde uitzien, controleer ook de koplampen en zorg ervoor dat er geen delaminatie/verkleuring van de binnenfilm is, nogmaals, het zou een relatief gemakkelijke garantieklus moeten zijn als het weg is, maar het is beter voor hen om het te doen voordat je akkoord gaat dan dat je het achteraf moet achtervolgen.

Al deze dingen zijn gemakkelijk te herkennen, hetzij voor gebruik, hetzij met een korte proefrit

En dit is alles wat ik me uit de laatste paar jaar kan herinneren, maar ik word oud en mijn geheugen is niet meer zo goed als 20 jaar geleden....

Oh en welkom trouwens
Bedankt Micky, mijn vrouw heeft de mk7 ST3, het enige probleem dat ze heeft gehad, was dat een van de verlichte dorpelplaten in het eerste jaar defect raakte, dus zeer betrouwbaar. Mijn mk3 focus niet zo veel, had een paar jaar geleden de gevreesde ringland-fout op zuiger 1. Ik zal controleren op alle dingen die je noemde als ik de auto ga bekijken, ja, ik heb net gezien dat de verkeerde lak een vrij veelvoorkomend probleem is, dus hopelijk is het in het echt niet zo erg.

#6 ·
Meest voorkomend in SF IIRC, maar het komt neer op persoonlijke voorkeur/zicht! Sommige foto's van de eigenaren waarover ze klagen, heb ik bekeken en hoewel het niet zo erg is, is er soms zelfs geen verschil, het komt gewoon neer op de hoekverandering in het paneel zonder de vloeiende overgang door de paneelverbinding die de visuele signalen verbreekt.... Zoals ik al zei, het is altijd een persoonlijke beoordeling.....

#7 ·
@Firestorm07 Meestal voorkomend in SF IIRC, maar het komt neer op persoonlijke voorkeur/zicht! Sommige foto's van de eigenaren waar ze over klagen, heb ik bekeken en hoewel ik denk dat het niet zo erg is, soms is er niet eens een verschil, het komt gewoon neer op de hoekverandering in het paneel zonder de vloeiende overgang door de paneelverbinding die de visuele signalen verbreekt.... Zoals ik al zei, het is altijd een persoonlijke beoordeling.....
Ik zal het later vandaag zien als ik de auto bekijk, wilde geen andere witte of zwarte auto en het blauw is heel gebruikelijk. Hopelijk valt het mee.

#8 ·
Zoals MickyD al zei, had ik echt een olielek en Ford heeft mijn motor vervangen. Zie het technische gedeelte voor mijn draadje daarover, het stoelmateriaal zakt weer door, Ford heeft mijn stoel vervangen. Controleer of de lichtmetalen velgen niet beschadigd zijn, want die van mij zijn weer gecorrodeerd, een fabrieksfout.

Lakproblemen op de zilvervos, andere kleuren zijn volgens mij prima. Afgezien van het feit dat de lak van Ford erg dun is.

Kofferbaksteunen zijn slecht en openen de kofferbak niet helemaal, je moet ze flink induwen, veel mensen hebben gewoon betere gasveren gemonteerd.

Afgezien daarvan is de auto redelijk robuust.

#9 ·
Zoals MickyD al zei, had ik een olielek en Ford heeft mijn motor vervangen, zie het technische gedeelte voor mijn thread daarover, het stoelmateriaal zakt weer door, Ford heeft mijn stoel vervangen. Controleer of de lichtmetalen velgen niet beschadigd zijn, want de mijne zijn weer gecorrodeerd, een fabrieksfout.

Lakproblemen op de zilvervos, andere kleuren zijn volgens mij prima. Afgezien van het feit dat de lak van Ford erg dun is.

Kofferbaksteunen zijn slecht en openen de kofferbak niet helemaal, veel mensen hebben gewoon betere gasveren gemonteerd.

Afgezien daarvan is de auto redelijk robuust.
Proost, heb de auto gisteren bekeken, zag er erg schoon uit. Een van de lichtmetalen velgen was beschadigd, dus de dealer vervangt hem. De lak ziet er alleen vanuit bepaalde hoeken niet goed uit, dus het valt wel mee. Toen ik de verkoper op de lakmismatch wees, wees hij op een oranje Mustang met hetzelfde probleem en het lijkt vaak voor te komen bij exclusieve kleuren. Ik zal uitkijken naar olielekken, wat is de meest voorkomende plek om te controleren?

#10 ·
Zoals eerder vermeld, is kleur een vreemd iets, er is waarschijnlijk geen mismatch, je neemt het gewoon zo waar. Als de bumpers aaneengesloten zouden zijn met de carrosserie zonder zichtbare verbinding, zou je waarschijnlijk geen kleurverandering kunnen zien, maar zelfs een paar millimeter samen met de natuurlijke richtingsverandering zorgt ervoor dat het oog het als een andere kleur ziet.

Als je me niet gelooft, bekijk dan deze optische illusie die een beetje laat zien wat ik bedoel...

Hoewel de blokken dezelfde kleur hebben, vertelt je hersenen je dat het bovenste blok donkerder is, pas als je de visuele stimulus verwijdert door het midden van 10 mm van het scherm te bedekken, zie je dat ze hetzelfde zijn... De hersenen zijn een verbazingwekkend iets dat zelfs in staat is om het ondersteboven beeld dat we daadwerkelijk door onze ogen zien om te draaien en in de juiste richting in onze hersenen om te zetten, evenals het handhaven van een witbalans die beter is dan de beste camera's die beschikbaar zijn, allemaal zonder dat we er zelfs maar over nadenken... maar het is feilbaar...

Attachments

#11 ·
Het enige probleem met de mijne, een auto met een '19-kenteken, zijn de deurbeschermers, met name die aan de passagierskant, die niet altijd goed intrekken, wat een probleem lijkt te zijn bij koeler/koud weer.

Ik heb ook een paar keer gehad dat het infotainmentscherm vastliep, maar het was weer normaal nadat het was uit- en aangezet.

Nog iets dat niemand lijkt te hebben genoemd, zijn de banden, de 18" Michelin Pilot Super Sports, die helaas niet meer door Michelin worden geproduceerd om de een of andere reden?

#13 ·
Zoals eerder vermeld, is kleur een vreemd iets, er is waarschijnlijk geen mismatch, je neemt het gewoon zo waar. Als de bumpers en het plaatwerk aaneengesloten zouden zijn zonder zichtbare verbinding, zou je waarschijnlijk geen kleurverandering kunnen zien, maar zelfs een paar mm samen met de natuurlijke richtingsverandering doet het lijken alsof het een andere kleur is.

Als je me niet gelooft, bekijk dan deze optische illusie die ongeveer laat zien wat ik bedoel...

attachicon.gif
Screenshot 2020-10-11 at 16.39.58.png

Hoewel de blokken dezelfde kleur hebben, vertelt je hersenen je dat het bovenste blok donkerder is, alleen als je de visuele stimulus verwijdert door het midden van het scherm 10 mm te bedekken, zie je dat ze hetzelfde zijn... De hersenen zijn een verbazingwekkend iets dat zelfs in staat is om het ondersteboven beeld dat we daadwerkelijk door onze ogen zien om te draaien en in de juiste richting in onze hersenen om te zetten, evenals een witbalans te behouden die beter is dan de beste camera's die beschikbaar zijn, allemaal zonder dat we er zelfs maar over nadenken..... maar het is feilbaar.....
Lol, je hebt waarschijnlijk gelijk, ik heb een mk3 St in frozen white en na het schoonmaken kan ik nu een kleurverschil zien tussen de bumpers en de carrosserie. Ik heb de auto pas 4 1/2 jaar, maar nu zie ik het overal. Ik denk dat ik mijn hersenen heb geprogrammeerd om een verschil te zien.

#14 ·
Lol, je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik heb een mk3 St in frozen white en na het schoonmaken zie ik nu een kleurverschil tussen de bumpers en de carrosserie. Ik heb de auto pas 4 1/2 jaar, maar nu zie ik het overal. Ik denk dat ik mijn hersenen heb geprogrammeerd om een verschil te zien.
Je hebt de beste kleur gekozen :nice:. Ik kan het verschil in de lak alleen op foto's zien, ik merk het nauwelijks als ik naar de auto kijk, maar als je ermee rijdt, zie je het toch niet. Je zult de Mk8 geweldig vinden.

#15 ·
Je hebt de beste kleur gekozen :nice: . Ik kan het verschil in de lak alleen op foto's zien, ik merk het nauwelijks als ik naar de auto kijk, maar als je ermee rijdt, zie je het toch niet. Je zult de Mk8 geweldig vinden.
Ja, ik ben dol op de kleur, ik kijk ernaar uit om hem volgende week op te halen. Ik speel al met het idee om de Mountune M235-upgrade te krijgen. Mijn Focus duwt 300 pk, dus de Fiesta is wat trager. De dealer liet me 30 minuten alleen proefrijden, dus ik heb hem goed getest

#16 ·
Ja, ik ben dol op de kleur en kijk ernaar uit om hem volgende week op te halen. Ik speel al met het idee om de Mountune M235-upgrade te halen. Mijn focus is 300 pk, dus de fiesta is wat langzamer. De dealer liet me 30 minuten alleen proefrijden, dus ik heb hem goed getest.
Zeker een remap-upgrade aanbevelen, alle beschikbare transformeren de auto. Heeft degene die je krijgt het performance pack (diff)?

#17 ·
Uit mijn geheugen kon je de olielekkage aan de linkerkant zien komen als je er tussen de twee koppen naar keek. Ik rijd met een m235 en het transformeert de auto echt. Ik had ook een mk3 focus st met mountune 275 wat geweldig was, maar ik denk dat de fiesta sneller is van punt naar punt. Het LSD maakt het verschil, want je kunt gewoon het gaspedaal in het midden van de bocht intrappen en het trekt je er gewoon omheen, dat kon je niet in de focus doen, want die liet gewoon de wielen spinnen en wijd gaan.

#19 ·
Mijn olielekkage, voor zover ik me herinner, kon je zien komen vanaf de linkerkant als je ernaar keek tussen de twee koppen. Ik rijd met m235 en het transformeert de auto echt. Ik had ook een mk3 focus st met mountune 275 wat geweldig was, maar ik denk dat de fiesta sneller is van punt naar punt, de lsd maakt het verschil omdat je gewoon het gaspedaal halverwege de bocht kunt intrappen en het trekt je er gewoon omheen, dat kon je niet doen in de focus omdat hij gewoon de wielen liet spinnen en wijd wegging.
Mijn olielekkage, voor zover ik me herinner, kon je zien komen vanaf de linkerkant als je ernaar keek tussen de twee koppen. Ik rijd met m235 en het transformeert de auto echt. Ik had ook een mk3 focus st met mountune 275 wat geweldig was, maar ik denk dat de fiesta sneller is van punt naar punt, de lsd maakt het verschil omdat je gewoon het gaspedaal halverwege de bocht kunt intrappen en het trekt je er gewoon omheen, dat kon je niet doen in de focus omdat hij gewoon de wielen liet spinnen en wijd wegging.
Mijn mk3 draait met de Collins cp2v2 map en het is erg goed, de wielen van de auto spinnen in de 2e en 3e versnelling, maar ik vond het altijd vrij gripvast als je niet te zwaar op het gaspedaal was. Sorry om het te zien gaan, maar ik kijk uit naar de fiesta.

#20 ·
We hadden een nieuwe stuurkolom, vanwege geluiden bij het draaien van het stuur, 3 deurstoelstoffen krijgen kleine gaatjes waar de boven- en onderdelen elkaar ontmoeten - in de buurt van het scharnier aan de buitenkant - ik worstel om het gerepareerd te krijgen, en weer dunne verf op de hele auto race rood en dunne koelribben op de IC en AC Koeler die door insecten worden gebogen - 55000 km. Motor met perfect brandstofverbruik - 17,5 km/l - 49 mpg - Ik hou van de auto.