Fiesta ST Forums banner

Mountune MK7 ST SMARTflash M225 / M235

8.4K views 14 replies 6 participants last post by  Logsi  
#1 ·
Więc, niektórzy z was mogą wiedzieć, że jestem wielkim fanem Mountune 😅 i zawsze przysięgałem na ich produkty, dlatego moje 3 ST mają praktycznie wszystko Mountune.

Kupuję i używam ich produktów od około 15 lat i w 2015 roku, kiedy mój MK7 miał rok, zdecydowałem się kupić nowo ogłoszoną aktualizację MR230 po tym, jak miałem MP215 w moim samochodzie od nowości. Tak, było drogo, ale doszedłem do wniosku, że płacisz premię za ich produkty ze względu na jakość i ich wieloletnią wiedzę we współpracy z Fordem.

Byłem i nadal jestem bardzo zadowolony z ulepszenia MR230 i tak naprawdę nigdy nie czułem potrzeby, aby iść dalej (pod względem mocy) z moim MK7, ponieważ uwielbiałem sposób, w jaki zawsze działał.

Pod koniec zeszłego roku Mountune ogłosiło swój pakiet M225/M235 za pośrednictwem systemu SMARTflash i będąc częścią tego ekosystemu z moimi dwoma MK8 ST, byłem nieco zaintrygowany, aby zobaczyć, co ta mapa M235 High Torque może potencjalnie zaoferować w porównaniu do MR230, który mam w moim samochodzie od 9 lat. Tak, to TYLKO wzrost mocy o 5 KM na papierze, ale zwiększony moment obrotowy to to, na czym mi naprawdę zależało.

Zatem po przemyśleniach w ciągu ostatnich kilku miesięcy zdecydowałem się podjąć ten krok w tym tygodniu z kodem rabatowym Mountune na Walentynki i kupić mapy, wraz z kolejną odznaką Mountune i odjazdowym donglem do przesłania nowego pliku M235 do samochodu.

Przybył w piątek i po kilku zabawach w samochodzie z pobieraniem nowej aplikacji i wysyłaniem danych mojego samochodu z powrotem do Mountune za pośrednictwem aplikacji, nowe pliki dotarły około godzinę później, co oznaczało, że mogłem je przesłać i zobaczyć, co to zrobiło dla mojego samochodu w weekend.

Wczoraj zabrałem go na kilka godzin i przechodziłem przez biegi, wykonując różne próby na różnych biegach (oczywiście wszystko w granicach prędkości) i chociaż poczułem niewielką różnicę, nie byłem zbytnio pod wrażeniem, a nawet byłem trochę rozczarowany, kiedy wróciłem do domu. Ten pakiet kosztował mnie 500 funtów, co tak, to dużo pieniędzy za to, czym jest, zwłaszcza gdy mam już MR230 w moim samochodzie, ale w pewnym stopniu podjąłem ryzyko i tak naprawdę nie byłem pewien, czego się spodziewać, ale czułem się dość przygnębiony, kiedy wróciłem do domu i zaparkowałem samochód. 😏

W każdym razie, dzisiaj postanowiłem zabrać samochód na kolejną przejażdżkę na kilka godzin, aby potwierdzić moje rozczarowanie i dziwnie samochód teraz odczuwa się zupełnie inaczej? Nie mogłem uwierzyć w różnicę w średnim zakresie i jak bardzo ładniejszy i szybszy dodatkowy moment obrotowy sprawia, że samochód teraz jedzie. Zastanawiałem się, czy to efekt placebo, ale absolutnie tak nie jest, ponieważ dodatkowa moc jest znacznie bardziej zauważalna i nie mogłem się jej doczekać! 😁

Zatem, podsumowując i jeśli ktoś chciał/rozważał zrobienie tego, co zrobiłem (szaleństwo, wiem, z powodu pieniędzy, które wydałem), zrób to, nawet jeśli masz tylko pakiet MP215, ponieważ jest to niesamowita aktualizacja i teraz nie mógłbym być z tego bardziej zadowolony, mimo że byłem już zadowolony z MR230. 😊
 
#3 ·
Doskonała recenzja.

Kupiłem to samo ulepszenie podczas 12 dni promocji mountune - nie mogłem się oprzeć dodaniu dodatkowego momentu obrotowego, a opcja immobilizera była dla mnie oczywista.
Dziękuję kolego za miłe słowa. ☺

Po prostu pomyślałem, że chciałbym podzielić się tutaj moimi przemyśleniami z każdym, kto debatował/zastanawiał się nad tym samym co ja i jestem teraz zachwycony zakupem. 👍🏻
 
#4 ·
Mam swojego ST od jesieni. Ma intercooler VUDU stage 2, różne duże rury (🤷🏻‍♂️) i airbox Mountune, ale ma standardową mapę. Myślałem o zrobieniu mapy takiej jak M225, ponieważ samochód wydaje się ospały i wydaje się, że zapycha się z dużym chłodnicą i standardową mapą. Zrobię trochę badań na ten temat. Czy trakcja jest problemem w Mk7 z mapą?
 
#5 ·
Mój samochód z MR230 ma w tym roku wymianę paska rozrządu ze względu na wiek 10 lat, więc pomyślałem, że w związku z możliwością przejścia na M310 w przyszłości i uniknięciem dalszych komplikacji z ustawieniem rozrządu, warto byłoby zdobyć M235 Smart Flash.

Mountune było wspaniałe, wysłało mi wszystkie mapy, których potrzebowałem do MR230 Cam Timing, mapy M235 i mapy Stock Cam Timing M235. Cieszę się z M235 na MR230 Cam Timing!

Jest teraz zdecydowanie O WIELE mocniejszy. Prawie powiedziałbym, że jest zbyt mocny w porównaniu do MR230, ponieważ był bardziej liniowy w dostarczaniu mocy. Mountune obniżyło dla mnie koszt ulepszenia, biorąc pod uwagę, że miałem MP215 > MR230 i już zapłaciłem za te mapy. Trochę boli, ale elastyczność dalszych ulepszeń i możliwość powrotu do standardowego ustawienia rozrządu to dla mnie błogosławieństwo!

Zamontowałem również nowy wlot powietrza z włókna węglowego i przeszedł on z OEM+ na ASBO.
 
#6 ·
Mój samochód z MR230 ma w tym roku wymianę paska rozrządu, ponieważ ma 10 lat, więc pomyślałem, że w związku z możliwością przejścia na M310 w przyszłości i uniknięcia dalszych komplikacji z rozrządem, warto byłoby zdobyć M235 Smart Flash.

Mountune było wspaniałe, wysłało mi wszystkie mapy, których potrzebowałem dla MR230 Cam Timing M235 Map i Stock Cam Timing M235 map. Cieszę się z M235 na MR230 Cam Timing!

Teraz jest zdecydowanie BARDZIEJ dynamiczny. Prawie powiedziałbym, że jest zbyt dynamiczny w porównaniu do MR230, ponieważ był bardziej liniowy w dostarczaniu. Mountune obniżyło dla mnie koszt ulepszenia, biorąc pod uwagę, że miałem MP215 > MR230 i już zapłaciłem za te mapy. Trochę boli, ale posiadanie elastyczności w zakresie dalszych ulepszeń i możliwość powrotu do standardowego rozrządu jest dla mnie błogosławieństwem!

Zamontowałem również nowy wlot powietrza z włókna węglowego i przeszedł on z OEM+ na ASBO.
Fajnie! 👌🏻

Zgadzam się, samochód teraz wydaje się bardzo dynamiczny w porównaniu do ulepszenia MR230. Uwielbiam ulepszenie M235 od czasu zainstalowania go kilka miesięcy temu; czy ośmielę się powiedzieć, że jest znacznie lepsze od ulepszenia MR230, mając teraz ten dodatkowy zauważalny moment obrotowy.

Muszę jeszcze kupić wlot powietrza z włókna węglowego, ale Twój opis ASBO sprawił, że po raz kolejny usprawiedliwiam stan mojego konta! 😂
 
#10 ·
Mam tuning M235HT w moim Fiesta ST (zaktualizowany z MR230) i mam z nim problemy. Przegląd techniczny samochodu był 2 tygodnie po wgraniu mapy M235HT. Samochód nie przeszedł przeglądu technicznego z powodu emisji spalin i to nie tylko trochę, ale znacznie przekroczył normy. Inspektor podejrzewał, że samochód pracuje na bogato z powodu mapy w samochodzie, ostrzegając, że uszkodzi to katalizator i turbosprężarkę. Zainstalowałem ponownie mapę MR230, przejechałem 80 mil i upewniłem się, że statusy monitorów gotowości do emisji zostały ukończone za pomocą aplikacji TDN. Samochód przeszedł ponowny test emisji 'czysty jak łza', co sugeruje, że nie ma problemu z samochodem. Ponownie zainstalowałem mapę M235HT w celu ponownego sprawdzenia emisji po tym, jak samochód ukończy wszystkie statusy monitorów gotowości do emisji. Niestety, po przejechaniu 500 mil gotowość czujnika tlenu jest nadal niekompletna.

Czy inni właściciele M235HT mają status gotowości czujnika tlenu jako niekompletny?

Jakie osiągasz MPG? (Osiągam około 40MPG na mapie M235HT, na mapie MR230 mogłem osiągnąć 47MPG.)
 
#12 ·
Mam tuning M235HT w moim Fiesta ST (zmodernizowany z MR230) i mam z nim problemy. Przegląd techniczny samochodu był 2 tygodnie po wgraniu mapy M235HT. Samochód nie przeszedł przeglądu technicznego z powodu emisji spalin i to nie tylko trochę, ale znacznie przekroczył normy. Inspektor przeglądu technicznego podejrzewał, że samochód pracuje na bogato z powodu mapy w samochodzie, ostrzegając, że może to uszkodzić katalizator i turbosprężarkę. Zainstalowałem ponownie mapę MR230, przejechałem 80 mil i upewniłem się, że statusy monitorów gotowości do emisji zostały ukończone za pomocą aplikacji TDN. Samochód przeszedł ponowny test emisji "czysty jak łza", co sugeruje, że nie ma problemu z samochodem. Zainstalowałem ponownie mapę M235HT w celu ponownego sprawdzenia emisji po tym, jak samochód zakończy wszystkie statusy monitorów gotowości do emisji. Niestety, po przejechaniu 500 mil gotowość czujnika tlenu jest nadal niekompletna.

Czy inni właściciele M235HT mają status gotowości czujnika tlenu jako niekompletny?

Jakie MPG osiągasz? (Osiągam około 40MPG na mapie M235HT, na mapie MR230 mogłem osiągnąć 47MPG.)
Zawsze miałem rozwijający się kod błędu w moim samochodzie od czasu MR230. Coś związanego z wydajnością czujnika banku 1 lub czymś w tym rodzaju.

Mountune powiedział, że to normalne…
 
#11 ·
W tym tygodniu wymieniłem pasek rozrządu w MJ Performance, którzy byli wspaniali i przywrócili standardowe ustawienia rozrządu i zainstalowali teraz standardową mapę rozrządu M235.

Nie jestem pewien, czy samochód uczy się na nowo, czy się uspokaja, ale standardowa mapa rozrządu M235 zupełnie inaczej niż wersja rozrządu MR230.

Cieszę się, że wróciłem teraz do standardowego ustawienia rozrządu, aby uniknąć dalszych komplikacji, ale samochód wydaje się teraz trochę ospały. Wyjadę nim ponownie dzisiaj i zobaczę. Prawie jak seria...

zawsze czułem, że MR230 był kręcony, MR230 M235 trochę zbyt mocny i niezbyt płynny, ale teraz jest trochę ospały...

Mam teraz z powrotem wskaźnik zmiany biegów...
 
#14 ·
Zawsze miałem rozwijający się kod błędu w moim samochodzie od MR230. Coś związanego z wydajnością czujnika banku 1 lub coś w tym stylu.

Mountune powiedział, że to normalne…
Cześć Logsi, Dziękuję za odpowiedzi. Interesujące, że mówisz, że Mountune powiedział, że to normalne, że MR230 rozwija kod błędu. Mój samochód był na MR230 przez 5 lat i nigdy nie miał kodu błędu. To powiedziawszy, samochód był na M235HT przez ostatnie 4 miesiące i ostatnio miał P2279:95:28 Wyciek powietrza w układzie dolotowym Bank 1, nieprawidłowy kod błędu montażu. Sprawdziłem samochód, ale nie mogłem znaleźć żadnych problemów, więc kod został wyczyszczony. Samochód działa dobrze, po prostu martwię się potencjalnym bogatym paliwem uszkadzającym katalizator.

Samochód (M235HT) przeszedł zimny przegląd techniczny, ale wyniki emisji były tak daleko, że musiał być problem z samochodem lub mapą. We wszystkich poprzednich przeglądach technicznych, które miałem, samochód (MR230) był zimny i bez problemów, ale zdaję sobie sprawę, że katalizator działa optymalnie, gdy jest bardzo gorący. Wziąłem samochód (MR230) na ciepły ponowny test emisji.

Sprawdziłem akumulator w samochodzie, który ma teraz 8 i pół roku i jest słaby. Więc wkrótce to zmienię. Czytałem, że słaby akumulator może powodować problemy z czujnikami.

Chociaż teraz mam z powrotem wskaźnik zmiany biegów…
Żadna z map Mountune, które miałem w moim samochodzie, nie pokazywała wskaźnika zmiany biegów. Może warto sprawdzić, która mapa została zainstalowana.
 
#15 · (Edited)
Cześć Logsi, Dziękuję za odpowiedzi. Interesujące, że mówisz, że Mountune powiedział, że to normalne, że MR230 rozwija kod błędu. Mój samochód był na MR230 przez 5 lat i nigdy nie miał kodu błędu. To powiedziawszy, samochód był na M235HT przez ostatnie 4 miesiące i ostatnio miał P2279:95:28 Intake Air System Leak Bank 1, nieprawidłowy kod błędu montażu. Sprawdziłem samochód, ale nie mogłem znaleźć żadnych problemów, więc kod został wyczyszczony. Samochód działa dobrze, po prostu martwię się o potencjalne bogate paliwo uszkadzające KAT.

Samochód (M235HT) wszedł na MOT na zimno, ale wyniki emisji były tak daleko, że musiał być problem z samochodem lub mapą. Wszystkie poprzednie MOT, które miałem zrobione, samochód (MR230) był zimny bez problemów, ale zdaję sobie sprawę, że KAT działa optymalnie, gdy jest bardzo gorący. Wziąłem samochód (MR230) na ciepło do ponownego testu emisji MOT.

Sprawdziłem akumulator w samochodzie, który ma teraz 8 1/2 roku i jest słaby. Więc wkrótce to zmienię. Czytałem, że słaby akumulator może powodować problemy z czujnikami.

Żadna z map Mountune, które miałem w moim samochodzie, nie pokazywała wskaźnika zmiany biegów. Może warto sprawdzić, która mapa została zainstalowana.
Mój MP215 tak, ale gdy tylko MR230 został zainstalowany, przestał pokazywać znak zmiany biegu w górę w środkowym klastrze.

Pokazuje to znowu teraz.

Rozwijający się błąd był tylko w tle i nie oznaczałby EML, ale jeśli użyłeś słuchawki mTune lub smart flash, pokazywał to. Zniknęło teraz od powrotu do standardowego rozrządu wałka rozrządu i M235. Będę obserwował, czy wróci.