Fiesta ST Forums banner

Najlepsze opcje dla etapu 2

5.9K views 21 replies 5 participants last post by  AmirGSXR  
#1 ·
Cześć wszystkim,
Jestem teraz w stanie rozważyć ponowne mapowanie mojego ST180 do etapu 2. Szukam jak największej mocy, jaką można niezawodnie uzyskać na tym etapie. Obecny sprzęt, który posiadam, to:
- Zestaw indukcyjny ITG
- 3-calowy wydech Scorpion cat back (rezonansowy).

Początkowo myślałem o CP2E z siłownikiem, ale natknąłem się na kilka wcześniejszych postów na forum wspominających o niestandardowym mapowaniu (np. Sabre tuning). Rozważyłbym siłownik, gdyby zrobił ogromną różnicę, a także chciałbym trochę łagodnych popów i huków!

Wszelkie rekomendacje od tych, którzy przeszli etap 2, zwłaszcza dotyczące korzyści z niestandardowej mapy w porównaniu z ofertami ogólnymi od Collins, Pumaspeed itp., byłyby mile widziane, aby pomóc mi podjąć decyzję.
 
#4 ·
Mój samochód z CP2 na Sabre stage 2 (biegi na hamowni back-to-back)

Image
Dzięki Alex. Widziałem Twój inny wątek, który zainteresował mnie niestandardową mapą. Ile Sabre za to zażądał? Ponadto, czy mój obecny sprzęt jest wystarczający, czy konieczne jest zdobycie siłownika, sportowego katalizatora i intercoolera? Wiem, że CP2E może się dostosować do dodanego sprzętu, zastanawiam się, czy niestandardowe mapy pozwalają na taką funkcję?
 
#5 ·
Uruchamiam CP2E z całym sprzętem i używam 99 Ron. Nie mogę winić mapy. Tego samego nie można powiedzieć o obsłudze klienta.
Czy mógłbyś podać trochę informacji na temat swoich doświadczeń z obsługą klienta?
Dwa tygodnie temu wysłałem e-mail do Collins z prośbą o szczegóły dotyczące CP2E, ale nigdy nie odpowiedzieli (zakładam, że są zbyt zajęci). Dla mnie dobra obsługa klienta jest bardzo ważna.
 
#8 ·
Cześć wszystkim,
Jestem teraz w stanie rozważyć ponowne mapowanie mojego ST180 do etapu 2. Szukam jak największej mocy, jaką można niezawodnie uzyskać na tym etapie. Obecny sprzęt, który posiadam, to:
- Zestaw indukcyjny ITG
- 3-calowy wydech Scorpion cat back (rezonowany).

Początkowo myślałem o CP2E z siłownikiem, ale natknąłem się na kilka wcześniejszych postów na forum wspominających o mapowaniu niestandardowym (np. Sabre tuning). Rozważyłbym siłownik, gdyby robił ogromną różnicę, a także chciałbym trochę łagodnych popów i huków!

Wszelkie rekomendacje od tych, którzy przeszli etap 2, zwłaszcza dotyczące korzyści z niestandardowej mapy w porównaniu z ofertami generycznymi od Collins, Pumaspeed itp., byłyby mile widziane, aby pomóc mi podjąć decyzję.
Mój przeszedł z fabrycznego na MP215 i trzymałem się tego, gdy samochód był na gwarancji, następnie CP2 z dolotem Mountune, CP2 był lepszy pod każdym względem, mpg, płynniejszy, ładna progresywna mapa, byłem więcej niż zadowolony z CP2, dopóki nie przejechałem się samochodem mojego syna z mapą 2R, różnica dzień i noc, wiedząc, co wiem teraz i gdybym miał zaczynać od nowa, wybrałbym Pumaspeed 2R, kiedy płacisz za 2R i ich narzędzie do flashowania, otrzymujesz również ich mniejsze strojenia etapowe, takie jak etap 1, 1R, 2 i ich pełnotłusty 2R, flashujesz samochód zgodnie ze sprzętem, który posiadasz i paliwem, którego zamierzasz użyć, mój syn trzymał się fabrycznego kata i jeździł 2R bez problemów, to było jednak użytkowanie drogi, przy większym obciążeniu musiałbyś wymienić kata.

Jeśli przejdziesz na etap 2, powinieneś pomyśleć o ulepszeniu intercoolera, standardowa chłodnica nie jest zbyt dobra, więc powinieneś to uwzględnić w budżecie.

Jeśli Twój samochód jest fabryczny, czeka Cię miła niespodzianka, przechodząc na etap 2 lub nawet etap 1, zamienia samochód w odpowiedniego małego teriera.
 
#9 ·
Dziękuję wszystkim za szczegółowe odpowiedzi - są bardzo pomocne.

K17CHY - Czuję Twój ból, kolego. Nie lubię warsztatów, które tak traktują klientów - w końcu to nasze ciężko zarobione pieniądze. Cieszę się, że nie miałeś żadnych problemów, ale to sprawia, że mniej prawdopodobne jest, że rozważę Collins.

Alex & Darran - Dobrze wiedzieć, że nie potrzebuję sportowego kata ani siłownika. Mogę po prostu kupić intercooler w tym tygodniu i zamontować go przed zarezerwowaniem remapu. Czy ten intercooler stage 2 z ND tuning będzie w porządku, czy powinienem wybrać większy? https://www.nd-tuning.co.uk/ford/16...ord/1691-fiesta-st180-st-fabrications-stage-2-ecoboost-intercooler-upgrade.html

Re: Pumaspeed 2R - to wygląda na naprawdę dobrą mapę. Szczególnie podobają mi się inne tryby, które oferują, takie jak tryb valet. Używam wielu parkingów "meet and greet" na lotniskach, a ostatnią rzeczą, jakiej chcę, jest to, żeby jakiś parkingowy nadużywał samochodu.
 
#10 ·
Dziękuję wszystkim za szczegółowe odpowiedzi - są bardzo pomocne.

K17CHY - Czuję twój ból, kolego. Nie lubię warsztatów, które tak traktują klientów - w końcu to nasze ciężko zarobione pieniądze.
Cieszę się, że nie miałeś żadnych problemów, ale sprawia to, że mniej prawdopodobne jest, że wezmę pod uwagę Collins.
Twoje doświadczenia mogą być inne, ale moje było bardzo słabe. Samochód działa absolutnie bez zarzutu. Martwiłem się, czy siłownik został zamontowany i wyregulowany prawidłowo po tym, jak technik powiedział, że jest w Collins dopiero od 6 miesięcy. Powiedział, że zamontował sporo ulepszeń CP2E, więc trochę mnie to uspokoiło.
Inną rzeczą, o której zapomniałem wspomnieć, było to, że mieli wszystkie moje dane kontaktowe błędnie na fakturze. Imię było źle napisane, zły numer domu i nazwa ulicy. Bóg wie, jak to spieprzyli🤷. Nadal nie otrzymałem poprawnej faktury, mimo że powiedziano mi, że zostanie mi wysłana e-mailem.
 
#11 ·
Jeśli ktoś wybiera Mountune, ale nie jest blisko ich bazy w Essex, polecam Jacksons Ford w Henley-in-Arden... to miejsce Matta Jacksona z BTCC. Jakość pracy i obsługa klienta są absolutnie pierwszorzędne. Na północy jest trochę mało specjalistów Mountune, więc robię 350-milową podróż w obie strony do tych ludzi...
 
#12 ·
Cześć wszystkim,
Mam nadzieję, że pod koniec tego miesiąca mój ST zostanie ponownie zmapowany na program Stage 1 (235+ KM). Ma intercooler Airtec stage 1, wraz z 3-calowym układem wydechowym Scorpion i filtrem ITG. Tuner zalecił montaż rury crossover, aby uzyskać maksymalną korzyść z programu TRS. Czy crossover jest konieczny na tym etapie, czy mogę stroić bez niego? Zawsze mogę zamontować go później, przypuszczam. Wiem, że daje więcej szumu podczas wkręcania się na obroty i prawdopodobnie lepsze uderzenie w średnim zakresie, co zawsze jest miłe.
 
#13 ·
Cześć wszystkim,
Mam nadzieję, że pod koniec tego miesiąca uda mi się ponownie zmapować mojego ST na etapie 1 (235+ KM). Ma intercooler Airtec etapu 1, wraz z 3-calowym układem wydechowym Scorpion i filtrem ITG. Tuner zalecił montaż rury crossover, aby uzyskać maksymalne korzyści z tuningu TRS. Czy crossover jest konieczny na tym etapie, czy mogę stroić bez niego? Zawsze mogę go zamontować później, jak sądzę. Wiem, że daje więcej hałasu podczas wkręcania na obroty i prawdopodobnie lepsze uderzenie w średnim zakresie, co zawsze jest miłe.
Powinno być dobrze ze standardowym crossoverem, ale ja bym się na niego zdecydował.
Czy masz już wąż dolotowy? (wąż pomiędzy wlotem ITG a crossoverem), zawsze pamiętam ten post:
 
#18 ·
Dobre wyniki dla "stage 1+"
Mój działa na cp2e i osiągnął 231 KM i 383 Nm. Więc technicznie rzecz biorąc, mój powinien być sklasyfikowany jako "stage 1+".
Tak, byłem bardzo zadowolony z przyrostu mocy. TRS reklamuje 230 KM i 360 NM momentu obrotowego dla tego remapu, więc byłem bardzo zadowolony, że osiągnął nieco więcej. Etapy są mylące, etap 1 jednego tunera jest czasami taki sam jak etap 2 innego. W tym przypadku CP2E będzie plikiem generycznym, podczas gdy TRS stworzy plik specyficzny dla każdego pojazdu. Ostatecznie ważniejsze jest posiadanie niezbędnego sprzętu do remapu, na który chce się zdecydować.
 
#19 ·
Kolejny kciuk w górę dla chłopaków z H-Sport.

Trzeba być zadowolonym z tych liczb, dodatkowe 30 KM i ten dodatkowy moment obrotowy robią taką różnicę.

Pod koniec filmu wspominasz, że jesteś zadowolony z fabrycznego zawieszenia i myślisz o sprężynach, amortyzatorach lub gwintach, ja byłem zadowolony z fabrycznego zawieszenia, dopóki nie założyłem sprężyn Eibach Pro-kit, z nimi szybko zdajesz sobie sprawę, jak nierówne jest fabryczne ustawienie. Po kilku latach na sprężynach Eibach jechałem ST180 moich chłopaków z Walii, co uświadomiło mi, jak ograniczone jest fabryczne zawieszenie (i fabryczny samochód też, szczerze mówiąc), takie nierówne, ale to przechyły nadwozia mnie zaskoczyły.

Same sprężyny Eibach Pro-Kit to bardzo dobre ulepszenie, są progresywne, więc to co najlepsze z obu światów, mniej nierówne/bardziej komfortowe, ale znacznie lepsze na krętych drogach.

Myślałem o amortyzatorach B8, ale za cenę sprężyn i amortyzatorów niewiele brakuje do ceny porządnego zestawu gwintowanego, więc zdecydowałem się na to drugie.
 
#20 ·
Kolejny kciuk w górę dla chłopaków z H-Sport.

Trzeba być zadowolonym z tych liczb, dodatkowe 30 KM i ten dodatkowy moment obrotowy robią taką różnicę.

Pod koniec filmu wspominasz, że jesteś zadowolony z fabrycznego zawieszenia i myślisz o sprężynach, amortyzatorach lub gwincie, ja byłem zadowolony z fabrycznego zawieszenia, dopóki nie założyłem sprężyn Eibach Pro-kit, z nimi szybko zdajesz sobie sprawę, jak wyboisty jest fabryczny zestaw. Po kilku latach na sprężynach Eibach jechałem ST180 mojego syna z Walii, to uświadomiło mi, jak ograniczone jest fabryczne zawieszenie (i fabryczny samochód też, szczerze mówiąc), takie wyboiste, ale to przechyły nadwozia mnie zaskoczyły.

Same sprężyny Eibach Pro-Kit to bardzo dobre ulepszenie, są progresywne, więc najlepsze z obu światów, mniej wyboiste/bardziej komfortowe, ale znacznie lepsze na krętych drogach.

Myślałem o amortyzatorach B8, ale za cenę sprężyn i amortyzatorów nie jesteś daleko od ceny porządnego zestawu gwintowanego, więc zdecydowałem się na to drugie.
Dzięki Darran za wgląd w zawieszenie Eibach. Jest to rzeczywiście bardzo pomocne i pomogło mi podjąć decyzję o bardzo szybkim zamontowaniu sprężyn Eibach. Wiem, że istnieje rozbieżność z numerami części z czytania poprzednich wątków na tym forum, czy możesz przypomnieć mi prawidłowy numer części sprężyn Eibach Pro dla mojego ST z 2014 roku?

Zamierzam również zamontować tylny ARB Whiteline i tuleje tylnej belki również z poliuretanu. To powinno naprawdę zmienić prowadzenie.

Jedną ciekawą rzeczą, którą zauważyłem, było to, że kiedy zamontowałem tylne mocowanie silnika Collins w samochodzie z fabrycznym mapowaniem, całkowicie usunęło to szarpanie w kierownicy, gdy chcesz szybko wyprzedzić/mocno pociągnąć. Jednak z remapem szarpanie powróciło, co sugeruje, że dodatkowa moc jest na górnej tolerancji mocowania silnika. Nie przeszkadza mi to, ale było to ciekawe spostrzeżenie. Podejrzewam, że LSD w przyszłości to rozwiąże.